Despre mine

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
Vad ceva frumos in fiecare om si in tot ceea ce ne inconjoara. Cum ceva fara utilitate (ceva vechi, un rest, ceva incomplet) devine uimitor, magic si iti aduce bucurie? "Nu ti se da niciodata o dorinta fara sa ti se dea si puterea de a o duce la indeplinire. Totusi, e necesar sa muncesti pentru asta." Richard Bach. Blogul acesta a aparut datorita metaforei cum o bucati mici de material aparent inutile prin pasi concreti si perseverenta, pot fi transformate, pot deveni un accesoriu unic, minunat: deci te invit alaturi de mine intr-o calatorie in care sa descoperi cum poti transforma ceea ce acum in viata ta este aparent inutil, nefolositor, in ceva frumos, minunat, care sa iti aduca "magia bucuriei".

duminică, 9 februarie 2014

"LA NAIBA! DOAR DESENEAZA O LINIE SI UN PUNCT!"

Abilitatea de lua decizii rapid, de a iti asuma riscuri si de a invata din esecuri este o abilitate pe care eu o observ la persoanele de succes din jurul meu. Am intrebat clientii mei care conduc companii mai mari sau mai mici, care au oameni carora este necesar sa le dea anumite indicatii precise, cum fac cand nu stiu care este cea mai buna decizie?
Raspunsul: analizeaza rapid optiunile(solutiile), aleg una (cea mai buna la momentul respectiv- implica intuitie si logica/ratiune) si merg cu ea pana la capat indiferent de consecinte, fiiindca ei  isi asuma RESPONSABILITATEA ( abilitatea de a raspunde), invata din rezultat. Iar cu timpul devin din ce in ce mai buni la asta, deciziile sunt si ele din ce in ce mai bune, iar daca uneori sunt greseli, asta e, invata lectia si merg mai departe cu urmatoarea solutie.

Si acum sa va spun ce lagatura are aceasta introducere cu titlul. Stiti exercitiul de experimentare a cuvantului zilei, din articolul trecut, cel ales pentru astazi, ziua 13 din 30 de exercitiu,  este AMINTIRI.
Si iata ce imagine sugestiva am gasit, la care am sa atasez o poveste superba.

IUBESC ACELE AMINTIRI INTAMPLATOARE CARE MA FAC SA ZAMBESC INDIFERENT DE CE SE INTAMPLA IN VIATA MEA ACUM.

Ziua 13: Astazi imi propun sa experimentez.. AMINTIRI. Ce AMINTIRI ma fac sa zambesc indiferent de cat de suparata sunt la un moment dat? Ce AMINTIRI aleg sa reiau mereu in gandurile mele de zi cu zi, cat de des ma gandesc la momentele din vacanta, la victoriile mele, la unele intamplari care initial le credeam greu de trecut si apoi s-au transformat in amintiri nostime?



Sunt in Amsterdam acum, ieri eram in masina cu soacra mea si prietena ei din copilarie. Iar la un moment dat le-am auzit : " la naiba! doar deseneaza O LINIE SI UN PUNCT!" si apoi radeau cu o pofta de nici eu nu ma puteam opri. Care este povestea?.. cand au mers la scoala, la prima ora de matematica au primit o tema simpla de facut atunci pe loc: sa deseneze o linie continua si un punct pe ea. Toti copiii au facut o linie continua si un punct, numai prietena soacrei mele nu facea nimic, era speriata si total dezorientata. Avea o dilema foarte mare: cat de lunga sa fie linia, unde sa fie pe pagina, unde sa fie punctul, cat de mare.....o multime de intrebari si optiuni pentru o cerinta simpla, o linie cu un punct pe ea... Va inchipuiti ca atunci era o problema serioasa care pentru ea chiar ridica probleme mari... Acum ...ori de cate ori au o problema la care se pare ca este nevoie de o solutie complicata, replica lor este LA NAIBA! DOAR DESENEAZA O LINIE SI UN PUNCT!

Imi aduc aminte cu drag de profesoara mea de matematica, aveam geometrie si pentru mine erau foarte dragute problemele. Intr-o zi profesoara a ales o problema pe care sa o facem impreuna in clasa, nici ea initial nu o mai facuse, eu am gasit raspunsul si profesoara a fost foarte mandra de mine, doar ca si acum imi aduc aminte ce mi-a spus: puteai sa o faci mai simplu, ai muncit de doua ori mai mult pentru acelasi raspuns prin varianta pe care ai gasit-o! Mi-am luat o lectie frumoasa din aceasta intamplare, de fiecare data cand fac ceva ma intreb: cum pot sa o fac mai simplu, pentru a obtine acelasi rezultat?

De cate ori iti complici viata cand o poti pastra simpla? Iata mai jos un ghid simplu de urmat, tot ce ai de facut este sa DECIZI DINAINTE ca iti asumi 100% consecintele, RESPONSABILITATEA:
Simplifica-ti viata- de ce sa o complici?
Iti este dor de cineva? SUNA
Vrei sa te intalnesti cu cineva? FA O INVITATIE
Vrei sa fi inteles? EXPLICA
Ai intrebari(neintelegeri)? INTREABA
Nu iti place ceva? SPUNE
Iti place ceva? FA SA FIE CLAR CE
Vrei ceva? CERE SPECIFIC CEEA CE VREI
Iubesti pe cineva? SPUNE-I PERSOANEI
Nimeni nu poate sti ce iti trece prin minte...
Este mai bine sa comunici decat sa ai asteptari...
Il ai deja pe NU, asuma-ti riscul si il poti obtine pe DA. 
Avem o singura viata, mentine-o simpla!


 SI MAI INTAI DE TOATE OFERA-TI TU TOT CEEA CE TE FACE SA TE SIMTI IUBIT/A
Vrei o imbratisare, priveste, invata sa ti-o dai singur imediat cum te trezesti, inainte de culcare si cat mai des in timpul zilei! Efect garantat!



Cu drag si bucurie,
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu