Despre mine

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
Vad ceva frumos in fiecare om si in tot ceea ce ne inconjoara. Cum ceva fara utilitate (ceva vechi, un rest, ceva incomplet) devine uimitor, magic si iti aduce bucurie? "Nu ti se da niciodata o dorinta fara sa ti se dea si puterea de a o duce la indeplinire. Totusi, e necesar sa muncesti pentru asta." Richard Bach. Blogul acesta a aparut datorita metaforei cum o bucati mici de material aparent inutile prin pasi concreti si perseverenta, pot fi transformate, pot deveni un accesoriu unic, minunat: deci te invit alaturi de mine intr-o calatorie in care sa descoperi cum poti transforma ceea ce acum in viata ta este aparent inutil, nefolositor, in ceva frumos, minunat, care sa iti aduca "magia bucuriei".

joi, 2 ianuarie 2014

IMI DORESC SA STIU..., SA POT..., SA VREAU...SUNT DISPUS/A SA INVAT ...

La multi ani plini de bucurie!

Bine te regasesc. La inceput de an 2014 doresc sa iti impartasesc cea mai valoroasa lectie pe care mi-a dat-o anul 2013. 

Ti s-a intamplat sa nu stii ce vrei, sa nu crezi ca poti?
Ti s-a intamplat sa te simti frustrat/enervat cand cei din jur stiu ce vor, cand iti spun ca si tu poti?
Ti s-a intamplat sa ceri o parere, solutie cuiva si sa primesti raspunsul obositor: NU STIU.., NU POT..., NU CRED..., NU MERITI..., NU-I ADEVARAT...etc, sau pur si simplu aceste raspunsuri sa apara ca un dialog interior in mintea ta?


Iti impartasesc solutia gasita de mine in vara acestui an cand aplicand cu perseverenta exercitiul de a imi face zilnic afirmatii pozitive care sa imi dea energie, motivatie, stare de bine (de genul: SUNT EFICIENTA, SUNT BUCUROASA, SUNT HOTARATA, STIU CE VREAU, SUNT RESPONSABILA DE STAREA MEA, SUNT DETASATA, SUNT CALMA IN ORICE SITUATIE, RENUNT LA TOATE CONDITIONARILE, ENTUZIASMUL SI PASIUNEA MA INSOTESC IN TOT CEEA CE FAC, MA IUBESC ASA CUM SUNT, MA ACCEPT ASA CUM SUNT....)  mi-am dat seama ca mintea mea uneori avea un dialog interior de genul: NU-I ADEVARAT, NU CRED, FII SERIOASA :), POATE ALTII DAR NU SE APLICA SI IN CAZUL TAU! 

Vi se pare cunoscut? Ca sa fie completa frustrarea, ma intalneam des in acea perioada cu o prietena draga careia ii doream tot binele dar care de cate ori o intrebam: ce iti doresti pentru tine in aceasta situatie? ce ai invatat din aceasta experienta? ce solutie vrei? imi raspundea cu NU STIU..., DAR EU NU POT...., NU SUNT SUFICIENT DE PREGATITA..., NU CRED CA SUNT BUNA LA.... La un moment dat simteam ca obosesc si ma enervam foarte tare pentru fiecare astfel de raspuns. Si atunci a venit SOLUTIA:
Pentru a primi ceva nou este necesar sa renunti la ceva vechi care iti placea, era confortabil si uneori aceasta este partea cea mai grea..., dar cand faci aceasta alegere prezent si responsabil poate deveni chiar placut, o joaca serioasa :)
Am scris pe o foaie de hartie mare  NU STIU si l-am taiat cu o linie, iar dedesubt am scris IMI DORESC SA STIU. Iar cand m-am intalnit cu prietena mea i-am spus ca incepand din acea zi avem o noua regula: de cate ori ii vine raspusul mecanic NU STIU ...sa il inlocuiasca automat cu IMI DORESC SA STIU..., apoi sa observe diferenta, plus ca eu de cate ori imi raspundea cu NU STIU eu ii spuneam IMI DORESC SA STII.. A fost o experienta frumoasa, am extins acest exercitiu si la celelalte refuzuri si negatii pe care le foloseam fie in limbajul meu, fie in dialogul cu ceilalti astfel:

IMI DORESC SA STIU/ SA STII..... in loc de NU STIU
IMI DORESC SA POT/SA POTI.. in loc de NU POT
SUNT DISPUS/A SA INVAT/SA INVETI ...in loc de NU SUNT SUFICIENT DE BUN/A LA...

Atentie!!!!! Efectele secundare ale aplicarii cu perseverenta ale acestui exercitiu sunt:
  • depasirea credintelor limitative, uneori chiar foarte vechi, de pe vremea copilariei
  • cresterea increderii in sine
  • schimbarea prietenilor negativisti din anturaj
  • cresterea creativitatii
  • gasirea unor solutii neasteptate 
Imi este foarte drag acest exercitiu, il aplic in continuare si il impartasesc celor din jurul meu. La inceput a fost mai greu fiindca mintea era obisnuita cu vechiul limbaj, dar cu perseverenta si timp este ca atunci cand inveti o limba straina, dureaza putin pana te obisnuiesti cu noile cuvinte si devii fluent.

Am mare incredere in tine ca si tu ITI DORESTI SA STII, SA POTI, SA VREI...., ESTI DISPUS/A SA INVETI...., totul este sa iti propui si sa perseverezi! Il poti aplica chiar acum pentru stabilirea obiectivelor pentru anul 2014, pentru anotimpul acesta, pentru luna aceasta, pentru ziua aceasta...

Mult succes in tot ceea ce ti-ai propus!
Iti multumesc ca ai citit aceasta impartasire a mea.
Cu drag si bucurie, 
Laura




4 comentarii:

  1. Foarte bun exercitiul, am sa il fac si eu, imi place articolul, multumesc frumos!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Stefana, sa iti fie de folos! Astept feed back despre efectele secundare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura, acum recitesc acest articol. Are acelasi impact ca prima data... Este util si practic. Il folosesc. Iti multumesc, Laura!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult de feed back. Este minunat si pentru mine care l-am scris sa imi aduc aminte de efectele benefice cand este exersat perseverent in viata de zi cu zi, fiindca intr-adevar, este Fitness pentru minte :)

    RăspundețiȘtergere